سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاذبه های بیروت لبنان

با اینکه یک جنگ سخت، گریبان گیر این کشور است ولی از جاذبه های بیروت نمیتوان گذشت. شهری تاریخی با بیشینه فرهنگی. عروس خاورمیانه یا پاریس خاورمیانه از لقب های این شهر است. تعدادی از دیدنی های این شهر زیبا را در ذیل بررسی کوتاهی میکنیم.

صخره های کبوتر بیروت

این صخره ها به نوعی به یکی از نمادهای بیروت تبدیل شده و مکانی عالی برای عکاسی توریست هاست. صحنه زیبایی که این صخره با طلوع و غروب آفتاب ایجاد می کند بی نظیر است. در نزدیکی این ساحل کافه ، رستوران و فست فودهایی برای استفاده شما وجود دارد.

صخره کبوتر لبنان

بعلبک کجاست؟

شهری تاریخی در نزدیک بیروت با مجموعه ای عظیم و دیدنی به نام معبد ژوپیتر که قسمت زیادی از آن تخریب شده با این حال بسیار دیدنی است. این یکی از آثار روم باستان بوده که معبد باخوس و معبد ونوس از معروفترین بناهای این مجمعه محسوب می شود. اقتصاد لبنان روی مبحث گردشگری حساب ویژه ای باز کرده که این مجموعه در این میان نقش کلیدی ایفا می کند. معمولا در تور بیروت این مکان در لیست بازدید گردشگران وجود دارد.

بعلبک کجاست

کاردو ماکسیموس

یکی از خیابان های  شمال به جنوب رومی ها بوده که از بقایای آن مشخص است که در مرکز شهر واقع شده و مغازه هایی در اطراف آن وجود داشته. ستون هایی زیبا این خیابان را احاطه کرده و از زیباترین جاهای دیدنی بیروت است.

کاردو ماکسیموس

مسجد محمد‌ امین

این مسجد شما را یاد مسجد آبی استانبول می اندازد. مسجدی زیبا با با گنبدهای فیروزه ای که ارتفاع آنها به بیش از 65 متر می رسد. این مسجد ظرفیت 3700 نمازگزار را دارد و یکی از بناهای اصلی شهر به حساب می آید.

مسجد محمد‌ امین بیروت

موزه ملی بیروت

در این موزه آثار نفیس و گرانبهای کشور لبنان نگهداری می شود. توریست ها در بدو ورود می توانند با ارائه پاسپورت آی پدی دریافت کنند که با اسکن هر اثر توضیح و تاریخچه آن را ببینند. در ضمن هر یک ساعت مستندی در سالن اجتماعات موزه برگزار می شود که میتوانید از این طریق آن را تماشا کنید. از شگفت انگیزترین آثار  دو تابوت مربوط به قرن دوم پس از میلاد است که بسیار دیدنی و حیرت انگیز است.

موزه ملی بیروت

محبوبترین غذاهای بیروت

  • فلافل: یکی از اصیل ترین غذاهای لبنانی که طرفدار هم بسیار دارد. نخود سرخ شده در نان های مثلثی پیتا و سس مخصوص بسیار خوشمزه و لذیذ است.
  • شاورما: شاورما غذایی محبوب که با گوشت یا مرغ تهیه می شود. گوشت و مرغی که در این غذا استفاده می شود بدون ناخالصی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است.
  • بابا قانوش: باباقانوش طعمی شبیه حمص دارد با این تفاوت که به جای نخود از بادمجان در آن استفاده می شود و در آن از ترکیب روغن زیتون و ارده استفاده شده است.