سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خیابان شاردنی تفلیس از دیدنی های این شهر

 

خیابان شاردنی تفلیس یک خیابان پر پیچ و خم در این شهر است که بخشی از تفلیس قدیم و تاریخ پر فراز و نشیب آن به شمار می آید. در این خیابان معروف، امروزه، هتل ها، رستوران ها، بارها و فروشگاه های زیادی وجود دارند که خود عاملی برای جذب گردشگران به این ناحیه به حساب می آیند.

از آنجایی که این خیابان یک ناحیه پرگردشگر است و منطقه ای برای خوش گذرانی محلی ها نیز به شمار می آید، بیشتر فروشگاه ها، کافی شاپ ها و رستوران ها در اواخر هفته تا نیمه های شب باز هستند و میزبان گردشگران و مردم محلی تفلیس هستند تا با موسیقی شاد و پر نشاط خود اوقات خوبی را برای افراد بسازند.

خیابان شاردنی تفلیس

تاریخچه خیابان شاردنی تفلیس

خیابان شاردنی تفلیس یا خیابان شاردن که به افتخار فردی به همین نام (ژان شاردن) نامگذاری شد، در 400 سال پیش تغییر نام پیدا کرد.

نام قدیمی این خیابان به علت پوششی که برای سقف آن وجود داشت و باعث تاریکی آن می شد "دارک رو" بود و یک مرکز فرهنگی اجتماعی در این شهر به حساب می آمد؛ همچنین یکی از مراکز تجاری شهر در آن زمان بود و افراد معاملات تجاری زیادی را در طول روز در این ناحیه به انجام می رساندند.

ژان شاردن یک جهانگرد و تاجر معروف است که هنگام گذر از این شهر، از مردم مهمان نواز و با ادب این شهر تعریف کرده و آنها را افرادی خوش چهره نامیده بود. ژان همچنین زمانی تاجر شخصی شاه عباس دوم بود.

دیدنی هایی که در اطراف این خیابان می توان دید

جاهای دیدنی تفلیس که در اطراف این خیابان قرار دارند را می توان بیش از همه خانه ها و گالری هایی خوش رنگ و لعاب دانست که به جذابیت این مجموعه می افزایند. دیدنی های دیگری که می توانید به آنها سری بزنید و از تماشای آنها لذت ببرید شامل موزه تاریخ تفلیس، پل صلح، رودخانه کورا، کلیسای جامع سنت جورج، کلیسای سیونی است که هرکدام فاصله کمی از این خیابان دارند.

خیابان های دیدنی تفلیس

نکاتی که در هنگام بازدید از این خیابان باید در نظر داشته باشید:

از جمله مواردی که در سفر به این شهر و بازدید از خیابان شاردنی تفلیس باید درنظر داشته باشید این است که قیمت هایی که در این ناحیه خواهید دید مقداری گران تر از قسمت های دیگر شهر است و این به علت پرتردد و پربازدید بودن آن است. قیمتی که در منوی رستوران ها و کافه های شاردن می بینید نیز شامل این گرانی خواهد شد.

 

خیابان شاردنی تفلیس